خلاصه پایان نامه: در این پژوهش طراحی پیشخوان تبلیغاتی موسسه خیریه محک با رویکرد فرهنگی - اجتماعی توسعه پایدار می باشد و شامل کانتر و ملزومات مورد نیاز برای اطلاعات رسانی و جذب مشارکت مردم، طراحی خدمات با به کار گیری طراحی انگیزشی، تئاتر و طراحی تبلیغات است. پس از مذاکره و بررسی خواسته ها و نیازهای روابط عمومی محک، با توجه به مسائل فرهنگی جامعه برای کمک به خیریه یعنی تحت تأثیر قرار¬دادن انگیزه مردم، روش کراس که از هماهنگی مناسبی با رویکرد طراحی برخوردار بود، مورد استفاده قرار گرفت.
در این راستا، پس از مشخص نمودن «چه های کار»، با بررسی نمونه¬های موجود، مشاهده، مصاحبه با 33 کاربر و بررسی ویژگیهای استفاده کنندگان و مخاطبان، اقدام به رسم درخت اهداف و تعریف عملکرد کانتر شد. در مرحله¬ بعد، خواسته کاربران گروه¬ هدف با کلید واژه های طراحی مطابقت داده شد و به هر یک درصد داده شد. سپس جمع آوری و آنالیز اطلاعات به روش QFD انجام گرفت و در قالب خانه کیفیت ارائه و راهکارهایی جهت طراحی مشخص گردید. در مرحله¬ بعد، با استفاده از این راهکار¬ها، اقدام به طراحی محصول گردید و در نهایت یک طرح از میان طرحها به عنوان طرح برتر انتخاب شد. جزئیات طرح منتخب، طراحی گردید و تغییراتی در راستای سهولت تولید، سهولت نصب قطعات و افزایش امنیت برای کاربر، در آن اعمال شد.
به این ترتیب طرح نهایی برای کانتر مشخص گردید و به تایید روابط عمومی محک رسید. همچنین خدمات و تبلیغات متناسب این پروژه درکنار طرح به ایشان پیشنهاد گردید تا درصورت تمایل آن را لحاظ کنند.